-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



mandag 14. mai 2012

Små bruktskatter



På mandagene kjører jeg lillesøster til dansetime i Kulturskolen og for å 'slå i hel tiden' går jeg en tur den timen jeg venter på henne. Turen går 'tilfeldigvis' forbi Fretex, og da må jeg bare innom for å snoke litt ;-)
Før om årene var det mulig å finne fine skatter til en billig penge, men synest det er blitt så dyrt i det siste.
På min siste tur innom fant jeg masse flott porselen, og Figgjo og Stavangerflint og andre flotte serviser, men til skikkelig stive priser.

Er det lov å prute på Fretex?
En gang jeg var innom, prøvde damen foran meg å prute, og da fikk hun til svar at dersom tingen hadde stått i butikken en stund, da kan man prøve seg på litt pruting. På prislappen står det nummer på uken da tingen ble satt ut i butikken slik at det er lett å regne ut hvor lenge den har stått uten å ha blitt solgt. 

Dette prøvde jeg her om dagen, og fikk to Figgjo-skåler til halv pris. Det er sukkerskålen med lokk i midten på det øverste venstre bildet, og den på bildet til høgre.

Koppen med sugerør i kostet 49 kr. Har aldri sett dette Figgjo-mønsteret før, men fallt for det med en gang. Den oransje skålen med washi-tape i er så kitch at den er fin, synest jeg, og den fikk jeg til 9 kr.

Ha en fin uke, og så krysser vi fingrene for at værer bedrer seg til den store nasjonaldagen! Jeg har IKKE lyst til å stå å selge gassballonger i striregn!!

Klem fra meg :-)

13 kommentarer:

24 sa...

så mange fine skattar :)

henriette

fin vekestart til deg og dine

(eddas) sa...

Fine ting.Har handlet og handler mye på Fretex.Men bare på de siste 3 årene har prisene der fyket i været...
ha en fin mandag

Skjerstad sa...

Så mye fint på den hylla :)
Herlig med blanding av gammelt og nytt !
Jeg viste ikke om dette med det tallet. Takk for tips du ;) Jeg er ikke så flink til det i butikker. Men på loppis kan jeg prute, hvis prisen er langt over det det er verd.
Gratulerer med galleriplass på NIB, HURRA !

Ha en fin uke :)
Klem fra Janne

Tine i Rosablokken sa...

Koppen med sugerør i er jo heeelt fantastisk, mette mønstre må jeg oppdrive også. Veldig kult.

Flott med litt freetex prutetips, for ja stivepriser om dagen, lite utvalg og igrunn.

Men du, gratulerer med galleriplass hos nib! Kjempe kult bidrag :)

Marianne sa...

fine skatter og gratulerer så mye med galleriplass hos nib! vel fortjent, sølvi!
ha en kreativ og fin uke.
vi krysser fingrene for opplett på 17 mai ü
klem m

Anonym sa...

Så fine ting du har funnet! Jeg finner nesten aldri noe fint på Fretex i Tønsberg, og finner jeg noe, er det dyrt. Så jeg går egentlig ikke så ofte dit mer. Det er ofte billigere og finere ting i de andre bruktbutikkene, synes jeg. Det er litt synd da, skulle jo gjerne handlet på Fretex. Også er jeg helt elendig på pruting!!! Ha en fin dag videre! Og tvitvi for oppholdsvær på 17. mai. Klem fra Anne.

tonje boganes sa...

Hei
Innom for å gratulere deg med galleriplassen hos nib! Flott bilde!

Fine ting du har fått med deg hjem fra fretex. Greit å vite at en kan prute:)

Ønsker deg en fin ny uke
Klem Tonje

Synøve sa...

Hei du - ny følger her:) Fine ting du har funnet på Fretex - enig med deg i at prisene der kanskje er blitt litt høye - før kjøpte jeg ofte masse klær for å bruke stoffene til noe annet, nå er det blitt for dyrt...... men altså; fin blogg du har , gleder meg til å henge med:) Klem og kikk gjerne innom meg:)

gult hus i svingen sa...

Så fine ting du fikk pruta til deg da:) Eller det er vel ikke pruting, det er jo vanlig å få ting billigere når tingene har stått lenge. Ihvertfall der jeg jobbet:)
Det er så fint hos deg med den røffe murveggen mor hylla i stål:) Og mange fine ting det har du så visst:)
Gratulerer til vinnerne av blogglotteriet ditt:)

Klem fra Trine:)

Anonym sa...

Hei!
Fretex er blitt kjempedyre på masse ja!
Her som jeg bor nytter det ikke å prute!! Er klærne ødelagt får du heller ikke avslag,,,Ei venninne av meg fikk beskjed om at "du er jo flink til å sy"!! makan...
Så prut i vei der de godtar det:-))))
Hilsen Irene

Mette sa...

Fine ting! Her borte i England er car boot sales stedet a ga for rimelige ting (mye skrot der ogsa) eller til endel av de ulike charity-butikkene. Har laert at det lonner seg a ga i de 'finere' bydelene nar det gjelder charity butikker for de har ofte finere ting (rikere folk som bor i omradet og gir bort) Men jeg var pa en antikvitetsbutikk i helgen og det varierte veldig om ting av billige... Vel, jakten er det som er det mest spennende!

Selv har jeg vaert mye opptatt med jobb i det siste og det har vaert lite blogging... men jeg er innom og leser allikevel selv om jeg ikke alltid rekker a legge igjen spor!


:-)

till-vidas-ara sa...

önskar vi hade Fretex här men det har vi inte! älskar den där koppen längst upp till höger, med löven!!! fick du den billigare..åååh, nu fick jag allt habegär!!! är det öra på den också?

kramar Lycke

En støvel og en sko sa...

Hei Irene! Neimen, det var ganske frekt av Fretex. At hun er flink til å sy har da ingen ting med saken å gjøre. Dumt at det har blitt så dyrt, vi får satse på loppemarkeder fremover. Takk for kommentaren din. Klem fra Sølvi :-)

Related Posts with Thumbnails