-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 1. februar 2012

Ny seng av kommoder



Lillesøster hadde stort behov for mer oppbevaringsplass på rommet sitt, så pappa'n har bygget en seng til henne oppå tre Malm-kommoder fra Ikea. Det ble akkurat plass til to kommoder med tre skuffer i, og en liten kommode/nattbord med to skuffer i mellom veggene. Nå har hun plass til både klær og leker i skuffene. House Doctor-esken i midten er kjøpt hos Nettpynt.


Den gamle Bekvam-trappestigen har blitt grønn også (men det er ikke det grønnmalings-prosjektet jeg skulle begynne på i forrige uke - reise og forkjølelse satte en midlertidig stopper for det).


Og her er inspirasjonen til sengen, en reportasjen i BoligLIV fra 2010. Den samme reportasjen inspirerte meg til å bruke glansbilder da jeg skulle pusse opp det gamle syskrinet som jeg fant på Fretex en gang.


Ha en fin kveld videre :-)

21 kommentarer:

PillePalle sa...

Kjære Sølvi!
Ser, det lønner seg å lese boligmagasiner :))
Det var en brå idé og fint realisert av Sølvimannen!
Likte også koppene du viste under! De var herlige!
Klemmer fra PiPa

Hennes sa...

Så flott :O) og lurt.
Ble kjempe fin.

Ha en fin kveld.
Klem Linda.

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så fint det ble! Har selv laget høyseng av Billyhyller og en vokseseng en gang i tiden, men dessverre mange år før min bloggekarriere startet, hehe. Liker grønnfargen på krakken, hvilken farge er det? *♥*

s h i n e d e s i g n sa...

Så utrolig smart! Denne løsningen kunne vi brukt på storebror sitt rom også, takk for glimrende inspirasjon :-) klem

Glede sa...

Supersmart! Fantastiske Boligliv! Abonnerer på det og Rom 123, men nå vurderer jeg å kutte ut Rom 123, for de trykker de samme reportasjene.. Boligliv slutter jeg ikke med. Får sommerfugler hver gang det bladet ligger i postkassa! :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Dette er jo ei kjempesmart løysing!
Eg er heldig og overtar interiørblad frå svigerinna mi. Har samla litt inspirasjon, men alt blir sjølvsagt ikkje realisert:)
:-)

ReVinyl sa...

Kjempesmart!

Mannen min har også akkurat bygd seng på barnerommet, men vi brukte en lekelagringshylle som vi hadde som før til fundament. Dette var nok en mye bedre utnyttelse av plassen. Skal ha det i bakhodet til senere.

Flott med insprirasjon både fra blader, blogger, pinterest og ellers på nettet.

SO long...

lise sa...

Flott - vi har også den løsningen i tankene når vi skal fikse på tenåringsrommet til eldstegutten.

Fragmenter sa...

Dette var både genialt og fint! Og så flink snekkermann du har som setter sånt ut i live:-)
Ha en god dag!
Klem, Elin

Karen sa...

lovely!

Bente sa...

Hei - både kjempefint og praktisk - tipper hun trives godt her oppe i høyden:)

Koselig rom!

God kveld og klem fra Bente.

Lisette sa...

God kveld i stuen, koselig og fargerike bilder. Og den grønne krakken var prikken over iiiien;)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Smart, praktisk og funktionelt!

Stine:))

Tins roser sa...

Fantastisk koselig det rommet til Lillesøster. Både vakkert, koselig og personlig!

Unn :)

Louise sa...

Så fint det ble!
Og praktisk, ikke minst.
Gøy å finne inspirasjon, og så flink du har vært til å la deg inspirere.
Ha en god ukestart i morgen:-)

Gunnhild sa...

superbra!!
ei slik seng har min mann tegnet, og nå kan jeg jo bare vise han denne dere har laget,så har vi den jo helt i box ;) kjempelurt!

SADE KAHVE sa...

lovely

Astrid sa...

Så smart og flott.

Jenny Færch sa...

Nej hvor ser det fint ud. Kan du huske hvad nr. af Boligliv i 2010 det var? Og fulgte der tegninger/instruktioner med? :-) Jenny

En støvel og en sko sa...

Hei Jenny,
Ja, det var BolivLIV nr 7 i 2010 (Jeg samler på alle bladene). Det var ikke instruksjoner med, men bare en boligreportasje ifm 'Værelser til store børn'.
Vi bygget en ramme som vi skrudde fast i veggen, og så la vi en mdf-plate oppå rammen, med en madrass på.
Håper du finner reportasjen og lykke til!
Klem, Sølvi :-)

Anonym sa...

Hvor høy ble sengen deres? Ser jeg ikke har mye å gå på. Har 14,4 klaring fra kommoden (den med tre skuffer) til vinduet. Har veldig lyst å få det til på et vis..

Therese

Related Posts with Thumbnails