-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



torsdag 18. februar 2010

En liten utfordring...

fra snille Skattejeger'n har jeg fått. Hurrah!! Så kjekt at du valgte bl. a. meg! I denne utfordringen skal jeg liste opp mine 5 beste loppis/brukt kupp. I likhet med Skattejeger'n kunne jeg ha nevnt mange mange flere... Derfor jukser jeg litt og viser flere enn en ting på noen av bildene.

Når jeg sitter og drømmer meg bort med interiørbladene mine, tenker jeg ofte på hva jeg ville ha svart dersom jeg hadde blitt intervjuet om hjemmet vårt ala "Boligprat" der "Sølvi velger tre favoritter fra boligen sin". Da hadde jeg bl. a. nevnt de gamle lærkoffertene jeg fant på Fretex i forrige uke. Men siden jeg betalte 295 kr og 125 kr for koffertene, kan de nok IKKE kategoriserest som 'kupp' og jeg har derfor funnet frem disse hærlige tingene: 

Denne lekesymaskinen kjøpte jeg på et bruktmarked i England for ca 20 kr. Den så ikke ut til å ha vært brukt noe særlig da jeg kjøpte den med originalemballasje, bruksanvisning, ekstra spoler og prøvelapper. Den syr sikk sakk sting og er utrolig gøy for lillesøster å sy på mens mamma durer i vei på sin maskin.


Denne samovaren kjøpte jeg på Fretex for 80 kr. Den er merket 'Made in USSR' - litt artig at den var laget i et land som ikke finnes lenger! Etter studieopphold i Moskva angret jeg veldig på at jeg ikke tok med meg en sånn hjem, men så fant jeg altså denne her i min favorittbutikk like rundt hjørnet. Mange kafeer og skolekantiner i Russland har samovarer i bruk, og denne kan også kobles til strøm, men forløbig står den bare til pynt på kjøkkenet.

På bildet ser dere litt av lamineringsproduksjonen vår. Etter at jeg hentet ned lamineringsmaskinen fra mørkeloftet da vi skulle lage et gavekort til mamma, ble ungene helt fasinert av denne og vi satte i gang med å laminere noen bilder vi klipte ut av gamle barnebøker kjøpt på loppis. Disse blir fine som påskepynt, tenker jeg. Storesøs har også laget et skilt til kaninburet.


Jeg elsker gamle kjøkkenting og disse glassproduktene kjøpte jeg på loppis for en tier.


Flere kjøkkenting fra loppis. Løkhakker med glassbeholder og en kremsiphon fra loppis for 40 kr.


Og til slutt denne fine stolen som jeg fant to av på Fretex en gang de hadde halv pris tilbud på møbler. Jeg betalte 100 kr for begge. Setet er løst og det er derfor lett å skifte trekk etter humøret!


Jeg sender utfordringen videre til Marthe med den sjarmerende bloggen thinktank, Pillepalle med den kreative bloggen Pillepalles-verden og Lycke med den inspirerende bloggen till-Vidas-ara.

Ha en god kveld, og GRATULERER TORA BERGER!!!

Hilsen Sølvi

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Jeg pleier å titte innom hos deg ganske ofte. Har aldri kommentert hos deg før, men tenkte at nå måtte jeg. Og grunnen for det er at når jeg scroller nedover siden din så forsvinner teksten. Syns bildene er kjempefine å se på, men som sagt så får jeg kun lest noe av det du har skrevet. Håper det er noe som kan fikses:)

Mvh Marisol

Anonym sa...

Det stoffet på stolen var kjempesøtt!! Og den symaskinen var jo nusselig også da:)
Ha en fin fin kveld!!

Miss-handy sa...

Her var mangen fine kupp! Likte absolutt symaskinen....det er jo også noe med "tidlig krøkes"....:)
Harepusene var så søte! Åååå...skulle ønske jeg hadde en sånn lamineringsmaskin....:)
Ha en super kveld!

En støvel og en sko sa...

Hei Marisol!

Tusen takk for at du ga beskjed, det setter jeg veldig stor pris på. Jeg er helt ny på dette og kan ikke så mye om data, dessverre, men jeg lurer på om det du beskriver skjedde fordi jeg holdt på å redigere? Mmm.. Kan du ikke se om det skjer neste gang og gi meg en liten lyd?

Ellers så er det veldig kjekt å høre at du stikker innom ganske ofte. Nå ble jeg GLAD!!

Hilsen Sølvi

till-vidas-ara sa...

Oj, vilken rolig utmaning; den hakar jag gärna på, tack för att du tänkte på mig :) Alla utmaningar är ju inte roliga, men denna passar ju som handen i handsken, hihi!!!
Det var fantastiskt fina kupper du gjort också - önskar vi hade Fretex här, för det verkar vara så många som gör fina fynd där! Gamla köksgrejer är alltid kul och stolen var jättefin - tyget likaså:), och vad bra med symaskinen!!!
Jo, det var ett gott tips med te :) Dricker för mycket kaffe som det nu är och det blir ju inte rasslet bättre av, hihi...!

Önskar dig en go torsdagsnatt...

Kramar Lycke

Anonym sa...

heihei :)
symaskina var kjempe søt :)
jeg opplever forresten også det samme som Marisol, teksten forsvinner når jeg blar nedover..

ha en fin kveld :)

PillePalle sa...

Kjære Sølvi! Bare en sånn koselig utfordring! Tusen takk, den tar jeg gjerne i de neste dagene :)) For fine loppiskupp du viser frem! Gleder med til å hoppe litt rundt for å ta bilder av mine 5 beste loppiskupp :) Sikkert ikke så lett å bestemme seg...
Ha en glad fredag og kos deg masse i helgen! Klem fra Pillepalle

kallemillelente sa...

Jeg har også gått og drømt om hvordan jeg og min datter skal sitte sammen med symaskinene våre og trylle fram de vakreste kreasjoner.
Problemene er imidlertid følgende:
- Den lille, dog svært vakre, symaskinen hennes har en elendig undersøm
- Datteren ønsker gjerne å sy noe med glidelås
- Mor har OVERHODET IKKE den tålmodighet som kreves for å hjelpe femåring igang med sying.
Så hvis du har gode råd - så takk så mycket!
Gjerne med tips til enkelt, men fint, syprosjekt som passer til små jenter.
Fin blogg:) Likte spes godt bildet av en støvel og en sko!

till-vidas-ara sa...

Nu har jag äntligen kommit till skott och lagt ut mina kupper :) Det var ju som du säger inte det lättaste att bestämma sig för vilka, av alla, det var, hihi!!!
Önskar dig en härlig måndag!!! Har ni lika mycket snöande som vi - är nästan lovligt less på all denna snö vi har - och jag bara har sommar i tanken :)

Kram Lycke

Randiga Tråden sa...

vilka roliga härliga grejer.

Marthe sa...

Hei kjære Sølvi!

Endelig! Nå er rett bloggadresse på plass, og den skal jeg ikke miste igjen. Nå skal jeg kose meg med hvert nye innlegg du lager:) Så mange flotte kupp du har gjort! Likte spesielt godt stolen og den morsomme symaskinen. Og alt det andre også i grunn:) Så gøy med utfordring! Tipper mitt neste innlegg blir om den.

Ha en fin kveld kjære du!

Smil fra Marthe

LahrA sa...

Digger symaskina! Fine bruktfunn du viser!
Ha en fin fin uke du også :)

Klem fra LahrA

traduire anglais français sa...

Du skall nog vara lite försiktig om du tänker dig att koppla ström till samovaren!

Related Posts with Thumbnails