-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



torsdag 5. januar 2012

Litt ommøblering er kjekt

Jeg rydder vekk julepynten sånn litt etter litt, og med dette melder lysten seg til å ommøblere litt her og der. Vi har planer om å lage en liten TV/lese-krok i stuen. For tiden står TVen plassert på en slik måte at vi må forbi den for å komme til resten av stuen, og planen er å flytte TVen litt lengre inn i rommet og ha en sittegruppe der TVen ikke står i fokus.

I denne prosessen har vi flyttet den gamle sofaen inn på kjøkkenet for å gjøre klart plassen i stuen.


Julestjernen skal få henge noen dager til, for jeg synest den passet så godt til stoffet på sofaen.


(Listene er fortsatt ikke kommet opp, men jeg ga mannen 'byggeforbud' i desember ;-))


Det er så koselig med sofa på kjøkkenet, synest jeg, så den skal nok få stå sånn en stund.

Ha en fin torsdag! (Snart helg igjen - jippi!!)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det er veldig fint å ha sofa på kjøkkenet og godt og koselig for samlivet. Liker sofaen din veldig godt!
Ha en fin torsdag videre! :)

MøbelPøbel sa...

Å ja, sofa på kjøkkenet er så koselig! Knallfin var den også<3

Skjerstad sa...

Denne sofaen er det fineste jeg har sett på lenge :) Har ikke sett den jeg tror jeg. Den ble veldig fin på kjøkkenet deres :)Og den kule kjøkkenlampa- liker formen ;)

Klemmer fra Janne

Mette sa...

Skulle onske jeg hadde plass til sofa pa kjokkenet. Det ser alltid sa kos ut. Ja, det er godt det snart er helg igjen. Regner med at jeg er litt mere aktiv/kreativ i helgen enn jeg var i juleferien.... :-)

Frk.Eplegrøt sa...

Det var en nostalgisk lekker retro sofa!
Og den som kunne hatt så god plass på kjøkkenet da - heldig du :)

Bente sa...

Å så deilig å kunne ha plass til sofa på kjøkkenet. Når vi har mange gjester må vi ommøblere slik at spisebordet flytter inn i stua og sofaen flytter ut på kjøkkenet - da vil gjerne jentene her hjemme atvdet helst ikke skal ommøbleres tilbake etter at gjestene har gått;)

God kveld og klem fra Bente.

till-vidas-ara sa...

Jag tycker det ser jättefint ut! verkligen..och det där julepyntet far ju väck snarast! jag har redan kastat u granene och alla tomtar! du vet mannen är redan i jobb...och det och allt.

många kramar till dig och de dina

~Lycke

Sonja frå Sunnfjord sa...

Ja, det såg skikkeleg koseleg ut med sofa på kjøkkenet:)

Kaylovesvintage sa...

your home looks so pretty and peaceful

Fragmenter sa...

Heldige du som har plass til en sofa på kjøkkenet! Koselig, og en skikkelig flott sofa var det også:-) Så så jeg det flotteste smøret ever under her. Wow, så gøy å sette en sånn på frokostbordet:-)
Ha ei deilig helg!
Klem, Elin

gult hus i svingen sa...

Så koselig med sofa på kjøkkenet:) Husker da jeg var lita, da var det vanlig med divan på kjøkkenet, der far i huset hvilte middag under divanteppet:)

klem fra Trine:)

Tove sa...

Det så kjempekoslig ut:) Vi hadde også sofa på kjøkkenet en stund, og det var en stor hit, spesielt for ungene. Fin sofa, og fint med saueskinnene oppi også:)
klem

Kaspara sa...

Heisan Sølvi
Godt og opplevesesrikt nytt år til deg, om jeg ikke skulle ha sagt det før!
Herlig med sofa på kjøkkenet! Det hadde ikke vi hatt plass til i det hele tatt, må ha litt størrelse på det rommet for å ha plass til noe slikt.
Ominnredning er gøy, men hos oss er det veldig mange dører og vinduer som gjør det til litt av en utfordring. Mange ting er liksom gitt. Som barn ominnredet jeg hele tiden, elsket det!
Ha en finfin dag, Sølvi!
Klem fra Kaspara

Seksti delt på fem sa...

Jeg bruker også å like å få jula ut, men i år er jeg lit mer ambivalent... kanskje fordi jeg ikke har drasset ut så veldig mye pynt? Men - i dag har jeg ryddet vekk! Mest fordi juletreet tar så stor plass i vår lille stua, og da blir resten med i samme slengen.

Når treet kommer ut i løpet av dagen skal jeg ta en titt på stua og se hva som kan "nyttårs-forandres" - men noen sofa på kjøkkenet har vi dessverre ikke plass til...

Related Posts with Thumbnails