-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



mandag 27. august 2012

Hjertebankhus

I gamle Stavanger, nærmere bestemt i Øvre Strandgaten, ligger det et lite hus som er omgjort til museum. Det er en arbeiderbolig fra 1836, bebodd av den samme familien i fire generasjoner. Under restaureringsarbeider ble det jobbet med å illustrere hvordan et hus av denne typen kan ha vært innredet i to forskjellige tidsperioder, ca. 1920 i første etasje og ca. 1960 i andre etasje. 

Hjertet mitt gjorde et lite hopp da vi kom opp i andre etasje. Her kunne jeg ha flyttet rett inn! (i alle fall for en sommer...)

I mangel på kamera fikk jeg samlet sammen det vi hadde av mobiler og 'point and shoot' kameraer, slik at jeg fikk ta med meg noen minner hjem.







Jeg har tilbrakt helgen i Stavanger, forresten, med to bestere enn bestest venninner. I et annet hjertebankhus som nettopp har blitt oppusset med alt du kan tenke deg av moderne duppeditter. I sterk kontrast til huset ovenfor, altså. Bilder fra det huset fortjener å bli tatt av et ordentlig kamera, så det tar vi en annen gang.

Håper dere har hatt det fint i helgen. Klem fra meg :-)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så morsomt å få se disse bildene. Artig med det ekte :-)

24 sa...

har bodd 2 år i stavanger, ög det å gå rundt å kikke i gamle byen var like kjekt hver gang. Kjekk søndagstur :)

Henriette
koslige bilder du deler.

Fragmenter sa...

Herlig! Kunne lett ha flyttet inn der jeg også:) Helt skjønn farge på kjøkkenskuffer- og skap!

re:signert sa...

Så fiint og nostalgisk. Kjøkkenet er i den nydeligste fargen ever. Hit må jeg innom og ta en titt. Er jo bare rett over fjorden!! Håper alt er finfint og at sommeren har vært eventyrlig og avslappende? Det blåser og regner her jeg sitter og ser utover Hardangerfjorden. Fjorden er toppet av hvite urolig bølger. Vakkert vakkert er det, men tempersturen er endret over natta. På med ulla. Ha en fin dag. Signe

gult hus i svingen sa...

Som å se inn i heimen til mormor og morfar:) Mange gode minner:)


Klem Trine:)

Related Posts with Thumbnails