-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 17. oktober 2012

Glidelås-skrekk kurert, tror jeg...


Når jeg har sydd puter før, har jeg alltid laget dem med konvoluttåpning. I andre syprosjekter med behov for lukkesystem, har jeg brukt knapper, borrelås, knytebånd, you name it, men aldri glidelås. Av den enkle grunn at det ser altfor vanskelig ut å sy i glidelås. Jeg tror jeg prøvde det engang, men det endte bare i frustrasjon.

Så kom jeg over en tutorial via Pinterest som ga meg et 'wow-moment'. 


Jeg har foreløpig sydd to store putetrekk til oppbevaring av sommerdyner. Jeg har brukt linstoff fra Stoff&Stil. Som dere ser på bildet så er ikke mitt glidelåsforsøk helt perfekt, men jeg ble fornøyd så langt. 

Fremgangmåten kan du se ved å trykke på denne lenken. Check it out!


Ha en fin onsdag videre! Klem fra meg :-)

6 kommentarer:

monica (mollys bubble) sa...

Veldig mange fine puter ute og går hos deg om dagen altså, jeg er imponert!! :o)

Skjerstad sa...

Har prøvd meg på glidelås uten særlig hell..Nå skal jeg prøve denne oppskriften !
Den så veldig fin ut, og når du sier det så er jeg ikke i tvil ;) Takk.
Og puta under her WOW sier jeg bare :)

Klem fra Janne

Bente sa...

Fine puter, Sølvi - jeg klarer jo knapt å sy, så noe glidlåsprosjekt på meg blir det nok aldri;)

Utrolig flott den strikkeputa du viser under her også!

God kveld og klem til deg fra Bente.

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Fine puter du har laga! Blei jo kjempefint med glidelås. Det fikk du jo kjempegodt til:)

Thanh Le sa...

Dear blogger
I like your blog
It really is very useful and great

--------------------------------
welcome to my blog
http://www.homedesign9.com/
Interior Decorating, Home Design, Room Ideas

Unknown sa...

Glidelås e vel ikkje så skummelt som me vil ha det te nei, men unngår det visst eg og :o)

Kjempeflotte puter blei det.
Likte skikkelig godt strikkeputa i forrige innlegg og :o)

Related Posts with Thumbnails