-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 23. mai 2012

En nydelig solskinnsdag



I går fikk jeg jobbet en del i hagen, og det pluss at jeg syklet en veldig lang vei for å hente bilen på verksted i går, gjorde at jeg måtte ta det litt roligere i hagen i dag, hi hi ;-) Utpå ettermiddagen begynte det å lukte tennvæske fra alle kanter, og ungene ville så gjerne grille. I mangel av grillkull ble det pølser med brød i stedet. Og is, selvfølgelig. Og vannspreder på plenen!


Har ikke fått malt klaffebordet fra vårens loppemarked ennå, men det skal jeg få gjort i løpet av de neste ukene (håper jeg). På  veggen her har jeg tenkt å sette opp noen lister til å henge planter/krukker på. Har funnet mye inspirasjon på Pinterest.

 
Den store hellen ligger over steintrappen på det nederste bildet, og det er vennebenken vår. Det måtte vi ha, mente ungene, for det har de på skolen. Når man ikke har noen å være med, kan man sette seg på benken slik at de andre kan komme bort å ta deg med i leken.


Har ikke orket å tømme trillebåren ennå. Fikk røsket opp en enormt svær rot i går, og en hel drøss med løvetann. Bak trillebåren kan du skimte det nye blomsterbedet. Har lagt på duk, men ikke plantet noe der ennå.


Staudene har begynt å komme, og det er nesten så de vokser mens jeg ser på. For et fantastisk vær!!


Perlehyasinten kom sent i år. Det er min absolutt favoritt-løkplante. Plankegjerdet skal vaskes og males. Må bar psyke meg opp, først ;-)


Mannen har bygget om en steintrapp, og så skal vi plante noe vintergrønt på begge sider av den. 

Gradestokken viser 25 grader nå klokken ni i kveld. Er det ikke herlig?!

Kos dere videre i varmen, folkens! Klem fra meg :-)

5 kommentarer:

Sonja frå Sunnfjord sa...

Så koseleg med vennebenk:) Ser ut til at du har rikeleg å gjere i hagen, du også:) Vi blir nok aldri arbeidsledige på det feltet...
Gavekortet som eg fekk skal brukast på husmaling - og den skal sjølvsagt vere blå:)
Klem

Vibeke sa...

Så koselig :)Jeg elsker sommer! Kos dere masse videre i det herlige været!

Elin G P sa...

Så kjempekoz med vennebenk=) Og koselig å se bilder fra kjempefin hage hos dere..snill mann du har som lager steintrapp=) Heldig er dere sørpå som har slik sommertemperaturer..tror jeg må flytte lengre sørover..er på flyttefot for tiden..og det frister veldig å flytte sørover til varmere temperaturer =) klem fra Elin

Mette sa...

Koselig hage og uteplass! Jeg har ogsa kommet over pinterst and det er farlig mye inspirasjon der, ja... :-)

till-vidas-ara sa...

Ååh tack! underbart att se!!!

kramar om, Lycke

Related Posts with Thumbnails