-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



torsdag 3. mai 2012

Det store svenske varehuset



Jeg har vært på Ikea i dag! Det er ikke noe unormalt i seg selv, men i går åpnet det nye Ikea-varehuset på 38 000 kvadratmeter i Åsane i Bergen, så da en venninne ringte og spurte om vi skulle ta oss en tur var jeg ikke vanskelig å be ;-) De har visstnok plass til 15 000 besøkende, og parkeringsplassen kan ta 1200 biler. Og så er det plass til 300 flere enn før i restauranten, og det er jo bra. Det som imponerte meg mest i restauranten, bortsett fra frokosten som kostet 1 kr (synd jeg hadde allerede spist frokost), var traller som man kan transportere brett på. Nå slipper vi å manøvrere oss frem gjennom trange passasjer med ett brett balanserende på hver hånd mens ungene drar i armer og ben.

Ellers var vareutvalget helt komplett. Mye fint jeg kunne tenke meg, men det ble med servietter og lys også denne gangen. Ja, og så buksbom til 98 kr stk og lavendel til 15 kr stk for min nyervervede hageinteresse (tusen takk for oppmuntrende kommentarer på hageinnlegget mitt).

Ønsker dere alle en fin-fin torsdagskveld. Klem fra meg :-)

4 kommentarer:

i mitt lille rekkehus sa...

Så spennede m nye ikea:-) eg drøyer an litt og så ska eg ta meg en tur,gleder meg t d! Kos deg m innkjøpene;-)

till-vidas-ara sa...

Härligt där! och vilka billiga lavendel. oj nu önskar jag våren lite snabbare här *** servetterna också så fina. sååå länge sen jag var på Ikea! vi har några mil dit från Luleå :)

helgkramar Lycke

Elisabeth, innerst i veien sa...

Planlegger tur til Ikea, har en lang handleliste. Og så trenger jeg faktisk servietter denne gangen. :-)

gult hus i svingen sa...

Så mye fint du fant:) Jeg kommer også som regel ut med lys og servietter:) Må innom idag en tur:) Kjøper ikke mye til hagen jeg da, har ikke kommet dit ennå at hageinteressen har blusset opp:) Lykke til med hageprosjektet ditt:)

klem fra Trine:)

Related Posts with Thumbnails