-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 8. februar 2013

Kontraster i stuen


Med bilder av en vegg i stua melder jeg meg på NIBs februarutfordring 'Tid for kontraster'.
Jeg vet ikke om jeg har 'løst oppgaven' her, men prøver meg likevel.

Stolen er fra Ikea, og puten har jeg sydd selv. Fremgangsmåten finner du i dette innlegget. Siden vi har bodd mange år i England, måtte jeg bare sy meg en sånn pute :-) Tallerkenene på veggen har jeg hengt i en lang snor, fordi det er så vanskelig å lage hull i denne veggen. Mannen min har arvet disse etter sin bestemor i Holland og er originale Delfts Blauw. De har ligget i et skap i mange år, men nå har de endelig kommet opp på veggen ;-) På peiskanten står en vase i samme 'serie', og skoene er storesøs sine steppe-sko.





Da er det endelig fredag igjen, og tid for Idol og taco. Ønsker alle som titter innom en herlig helg! 
Klem fra Sølvi :-)

6 kommentarer:

PillePalle sa...

Bra job, søte Sølvi. Et koselig hjørne med mange fine deltaljer. Det er morsomt å ha en blanding av engelske, norske og nederlandske farger og mønstrer. Multikulti, som vi pleier å si det på tysk :)
Storklem fra PillePalle

till-vidas-ara sa...

Åå, de där skorna! villa jag steppa nu i röda skor!!! och allt vad fint ni gör. tycker om tallrikarna och väggen, stolen, allt! önskar dig en underbar lördag..

kramar Lycke

Marianne Leonora sa...

Så fine ting du lager. La merke til alle bildene dine på siden av innleggene dine. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å hekle. Må øve meg... La meg til som følger :-) Velkommen inn til meg også om du har lyst, på: marianneleonora.blogspot.no

klem fra Åsne

Glede sa...

Hei! Den stolen er så fin! Lurer på om en slik kunne passet inn her..? Hmm.. La merke til Boligliv lenger ned her. Beste bladet!! Litt for lenge mellom hver gang det kommer i posten, synes jeg. Fin dag til deg!

Tins roser sa...

For en koselig krok! Og det er så flott med kontraster og blanding av ting fra ulike epoker...

Skjerstad sa...

Så koselige bilder,må være råfint å sitte der når peisen er tent !
Engelsk pute er jo obligatorisk hos dere :)

Takk for trivelig kommentar fra deg :)God helg.
Janne

Related Posts with Thumbnails