-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 30. april 2010

Prosjekt 'gang'

Nesten helt siden vi flyttet inn i huset vårt for tre og et halvt år siden har vi holdt på med et eller annet prosjekt i gangen. For to år siden flyttet vi en vegg. Så la vi nytt panel på alle veggene og tapetserte en vegg. Så satte vi inn ny trapp ned til underetasjen, la nytt gulv oppe og nede. En vegg til måtte flyttes, og litt andre 'småtterier' justeres før det ble sånn som vi hadde tenkt.

Grunnen til at vi begynte med gangen var, for det første at den var så veldig trang. For det andre så var trappen ned til underetasjen fryktelig bratt med bitte små trinn. Og for det tredje så ville vi lage gangen nede litt mer koselig og rom-aktig for jentene våre som begge har veldig små rom. Hulen, som vi kaller gangen nede, blir på en måte en forlengelse av rommene deres, og der skal de få ha venner på overnattingsbesøk osv.

I kveld skal vi på tapet-jakt!! Jeg har kikket mye på nettet de siste månedene og har funnet noen favoritter hos Eijffinger. Har også funnet noen fine hos retrovilla.dk.

Så denne helgen og neste uke håper og tror jeg at store ting kan skje!

Her er noen glimt fra gangen oppe. Jeg har alltid likt Van Gogh's blomstrende mandeltre maleri.


Benken har jeg arvet.


Speil fra Ikea.


Bursdagskort fra en venninne. Får meg til å smile hver dag.


Nøkler


Her er trappen ned til underetasjen.


Her skal det males og tapetseres.
Søylene skal bli svartbrune.


Mye rot, men snart blir det ryddig og fint.


Snart blir det lys i taket også!


Trappen er i alle fall på plass.


Gler meg til alt er ferdig. Så kan jeg henge fram alt stæsjet. Da blir det et ordentlig kose-rom, håper jeg

Ha en fin helg, kjære dere!

Klem fra Sølvi

5 kommentarer:

Anonym sa...

nydelig trapp :) sånn kunne jeg tenkt meg og, trappen vår har rødt, vaglete rekkverk og på trappetrinnene er det gammelt belegg med malingsflekker.. "Flott" med andre ord :P
Men deres var en drøm :D

PillePalle sa...

Kjære Sølvi! Det var jo spennende å ta en lien titt innom huset ditt. Ser dere er fortsatt opptatt med noen forskjelige prosjekter. Selv har jeg nesten ikke tid for nye prosjekter da det er mye med jobb i det siste. Dessuten ble jeg litt syk, sånn..Ønsker deg en fin helg. Klem Pillepalle

La luz del norte sa...

Så nydelig benk!! Og det bildet er jo superfint! Ønsker deg en riktig god uke!! :)

viviann sa...

Hei:) Tusen takk for koselige komentarer:))Ang. pannekaker kan du vel sikkert bruke melk.. Buttermilk gir vel kanskje litt meir smak, so kanskje du kan prove med litt surmelk? Dei er iallefall kjempegode! Du kan ogsaa la vere aa ta i bananer, og heller ta noen baer i rora. Du tar berre noen i rett etter du har tatt rora paa steikepanna. Nam nam, no blei eg sulten..
Ha ein superfin dag!
Ein klem fra Viviann:)

till-vidas-ara sa...

Oj, vad fint ni hade det här!!! Eijffinger har mycket vackert - det håller jag med om, och retrovilla också!!! Hoppas ni finner det som känns gott i maggropen!!
Tack för dina fina ord hos mig goa du!! Här är det fullt upp! Lokaltidningen ska komma hit o göra hemma-hos-reportage imorgon, så jag tror det blir till att städa lite idag, hihi..

Kramar Lycke

Related Posts with Thumbnails