-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



mandag 31. mai 2010

Nye retro-tapeter

Nå er gangen vår i underetasjen nesten ferdig.
Vi fikk våre gamle 70-talls tapeter fra Interiør1900 og Retrovilla og her er resultatet.


Vi er ikke helt ferdig med å male lister, dører og karmer, men TAPETET er i alle fall på plass og vi er veldig fornøyde.


Med mangel på vinduer og naturlig lys i dette rommet, blir ikke bildene av beste kvalitet dessverre.


Jannepålanne var så snill å gi meg litt tips om applikasjon av gamle tapeter. Hun har også hengt opp nydelige tapeter fra Retrovilla som du kan se her og her.


Der som søylene står nå, var det før en vegg. Denne veggen gjorde gangen inn til soverommene veldig mørk og trist. Veggen under søylene er en murvegg som vi har kledt med panel og inni den går det mange kabler og rør og lignende, så det hadde vært vanskelig å flytte på den. Og så er det en bærevegg, derfor måtte søylene inn. Men det ble ialle fall lysere...


Gler meg veldig til å pynte og 'stæsje' dette rommet nå, men det må vente til en regnværsdag. Nå er det sol, sol, sol hos oss, og etter endt arbeidsdag skal hagen få litt sårt savnet oppmerksomhet.

Ha en kjempefin uke der ute, nyt dagene!

Klem, Sølvi

16 kommentarer:

Ellen sa...

Fantastisk!Herlige tapeter, den gangen deres ble jo helt utrolig kuul!Synes begge tapetene er kjempefine, og det blir ekstra fint når man blander flere sammen.Jeg blir helt misunnelig!Sånn vil jeg ha også..Wow altså.Ha en kjempefin mandag!

Kardemomme sa...

Det var noen helt nydelige tapeter!! jeg har også handlet på Retrovilla og har tapetsert gangen vår i gult. Mangler den siste finishen, men begynte å pusse opp et gammel skap i mellomtiden. Typisk meg! men en vakker dag blir jeg ferdig!I hvertfall ble det superfint hos dere! jeg blir hoppende glad av slike mønstre og farger som dette :))Klemmer fra Kardemomme :))

Anonym sa...

fint fint fiiiiint :D

viviann sa...

Tuuuusen takk for hjelp!! Fekk det til no med den nye instillingen. Du er ein engel!:) Markedet var heilt elendig.. Det var ute (men under tak), det regna nesten heile dagen og var kaldt og alle folkene som var der var berre interesserte i aa se paa hestene. Det var eit ridestevne. Me hadde blitt lova tusen gjester, det var kanskje eit par hundre, og ho som hadde ansvarte for markedet det dukka ikkje opp i det heile tatt. So var ganske so skuffa for aa sei det mildt.. Men det var likt for alle, ingen kjopte noenting.. Men men, bedre lykke neste gang;) Kjempefine tapeter!! Kos deg so mykje i sola! Ein stor klem fra Viviann:)

PillePalle sa...

Hei søte Sølvi! Utrolig fine tapeter har du fått kjøpt, du! Så stilige! Og du, jeg digger dine flotte 17.mai heklerier. For en bra idé! Her var det litt roligere i det siste, du vet, feriene og problemer med nett, men håper å fortsette som vanlig nå :) Ha en fin kveld! Klem fra Pillepalle

Anonym sa...

ÅÅåå det blir jo knallstilig! Så gøy da! Nå fikk jeg lyst til å tapetsere mer her hjemme hos meg.. utrolig hva tapet kan gjøre for et rom! Jeg har et par ruller liggende i hyllen.. spørs om jeg ikke må godsnakke litt med min kjære samboer;)
ha en strålende kveld videre.. og en flotters uke!

Linn sa...

Så utrolig kult!!!! Den blå/lilla tapeten var jo nydelig da:)

borghild sa...

Så herlig! Lilla og turkis er skikkelig kult sammen! Hmm, jeg så en annen fargekombinasjon med lilla for en stund siden som jeg skulle 'huske', men hadde glemt det helt til nå! Lilla og knæsj korall, var det, må få til noe med det en gang...
Klem B:)

Glede sa...

Hei! Så utrolig flott det ble med de tapetene! Synes de var enda finere i "helformat" enn de utsnittene du viste tidligere. ;) Nyt sommerværet videre.

Vibeke sa...

Kult!! Likte spesielt godt den første. Dette var jo bare utrolig stilig! :)

HAKALLE sa...

Stilig ;-) Tenk at slikt vart moderne igjen. Egenetlig utrulig, så skrekkelig som vi synst det var ein gong ;-)

klem

Min stil sa...

Hei. Morsomt å tapesere, og ikke minst å se resultatet. Likte den blå/lilla best.
Ha en fin dag.
:) Susanne

Ellen sa...

Hei!Tusen takk for kjempehyggelig kommentar inne hos meg, det er som du sier; alltid hyggelig med komplimenter:)Og tuuuuusen takk for at vi får lov å være med i blogglisten din, det er et virkelig kompliment!!!Ha en kjempefin onsdag!!

till-vidas-ara sa...

Men oooooohhhh, vad fantastiskt underbart superfiiint det blev kära du!!!! Jag bara älskar denna lila-blåa - och tillsammans blev de underbara VERKLIGEN!!! Grattis till ett jättelyckat jobb goa du!!!

Tack för din långa härliga kommentar hos mig!!! och vad härligt med lite sommarlov i förskott för Er :) Låter som om ni har det riktigt varmt också?!? Här har det varit lite småsvalt några dagar, men nu ser jag att temperaturen tagit sig upp till hela 19 grader i skuggan så jag säger "jippey" igen - har blitt så väderberoende så det är inte klokt jag :)

Och ni ska till Amsterdam?!? Gusis vad härligt det låter...mmm...! hoppas ni får en finfin onsdag kära du och den dina...

Massa kram Lycke

Kaspara sa...

Heisan Sølvi
Så herlig, herlig innlegg med de fineste retrotapeter! Jeg ble stormforelsket i den blå! Den gule var også kjempefin.Jeg er ofte i tapet-drømmeland og er ofte innom interior 1900 og Retrovilla. Kjenner igjen den blå og det var gøy å se den på et større felt.
Glade retrotapeter gjør et hjem så frodig og fargerikt! Kan tenke meg du stadig må forbi disse tapetveggene... Jeg tor jeg hadde tatt en stol og satt meg foran dem med kaffekoppen.
Ha en fin sommerdag, Sølvi!
Klem fra Kaspara

Pia sa...

Har kost meg i bloggen din - så flink du er! Og digger fargene og mønstrene du bruker! Tapetene var skikkelig kule!

Related Posts with Thumbnails