-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



søndag 23. mai 2010

Retro-nett og superenkel pizza napoletana


Med høljende regn ute, var det koselig å tilbringe gårsdagen inne med litt sying og baking.

Resultatet ble et handlenett sydd av gamle dynetrekk og en heklet bestemorrute.


Om ettermiddagen og kvelden ble det kos med Norske Talenter, pizza og brownies.



Denne pizzabunnen er superrask å  lage:

500 g speltmel
2 ts salt
30 g gjær
6 ms varmt vann
4 ms  extra virgin oliven olje
6 ms melk

Vi liker tomatpure, pepperoni, paprika, rødløk, massse basilikum og mozzarella på toppen.

Deilige brownies også, men her har jeg ingen oppskrift da dette var en ferdigpakke fra Toro...;-)


Ha en fin pinsehelg!

Klem fra Sølvi

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Det nettet var super-stilig!! Det dynestrekket kjenner jeg igjen fra jeg var liten.. så synd at ikke mamma har tatt vare på det;)
og den pizzaen så skikkelig god ut! synes også det er veldig godt med rødløk i, setter så god smak:)
Ha en strålende helg videre!
klem fra janne

till-vidas-ara sa...

Superfin väska kära du - och vad mycket gotta - blev alldeles hungrig nu eftersom jag inte ätit middag ännu - sparar mig till spökprogrammen på tv som börjar snart, hihi...! Här har inte mycket innepyssel blivit gjort när solen stått på molnfri himmel i en och en halv vecka nu :)))

Massa kramar Lycke

Ellen sa...

For en fin veske!Jeg bare elsker retrostoffer, og det brune der er jo så fint!Det er liksom fint å bruke litt av det sammen med noen annet, det gjør seg sånn.Skjønner godt at du lager Toro-browniesen, den bruker alltid vi her i huset!Jeg har forsøkt flere oppskrifter på brownies, men ingen blir så saftige og gode som Toro sin.Ha en kjempefin mandag:)

Tøvsjur sa...

Kjæmpehærlig veske! Likte stoffet kjempegodt!
Og så masse godt du har laga da:) mmm fikk lyst på brownies no:)

HAKALLE sa...

For eit fint nett!!! Du er så flink både til det eine og andre. Eg saknar å skape, men rekk aldri rundt lenger. Kanaskje ein vakker dag :-)

klem frå Hakallegarden

Kaspara sa...

Hei Sølvi
Så herlig handlenett du har sydd deg! Grafisk fint det øverste stoffet!
Og hekla lapper, ja det kan man putte på alt mulig!
Pizzaen så også god ut med ting jeg liker godt. Her hos oss lager jeg min lille del på den ene siden med rødløk, pepperonipølse, ananas osv. så får gutta få kjøttdeigen sin på resten.
Ha en fin kveld!
Klem fra kaspara

Related Posts with Thumbnails