-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 19. november 2010

Ny skoleplansje...nesten

Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har siklet etter sånne gamle, nostalgiske skolekart eller plansjer. Etter å ha trålet en del loppemarked, og etter at jeg fant ut at disse plansjene koster oppunder 2000 kr fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage min egen. Jeg gikk til innkjøp av et stort kart (120 kr på en bokhandel) og en rundstokk (59 kr fra Coop bygg). Så kappet jeg av rundstokken i riktig lengde, stiftet på kartet og festet i en hyssing til oppheng.


OK, ikke helt det samme som de gamle skolekartene..., men jeg ble kjempefornøyd.


(Uff, nå må jeg lære meg å bruke blitzen ordentlig - altfor mange knapper som jeg ikke vet hva er til...)


God helg til dere alle!

Klem fra Sølvi

17 kommentarer:

La luz del norte sa...

Du har virkelig grunn til å være veldig fornøyd:
1. Du har laget noe selv!
2. Du brukte latterlige 2000 kroner på det!
og
3. Det ble kjempefint!

:)

Fant bloggen din via Mayas loft. Skal kike mer her nå. Ha en riktig fin helg!

mvh Solrosa

MøbelPøbel sa...

Ai ai, for en KJEMPEIDE!! Det ble SÅ fint! Tipper det er mange som kommer til å prøve det samme nå:))

Anonym sa...

så kult :D det vil jeg og prøve :D

Førstegasellen sa...

For en god ide!! Det ble knallfint! Takk for at du deler gode ideer:)
Ha en fin helg!

Fargeheimen sa...

Tusen takk for ideen.
Har eit sånt kart liggande, no kan eg henge det opp fint på sønnen sitt rom.
Då vert han glad.

Ønskjer deg ei fin helg. :)

Trollmora sa...

kjempefint! Virkelig en god ide. På hvilken bok handel kjøpte du kartet?

svimelaura sa...

Helt enig, prisen på sånne plansjer er så tullete høye at det ikke er noe vits å spise leverpostei på skiva i en måned for en slik. Men din idé gjorde jo plansjedrømmen levende igjen her i Svimehuset! Takker og bukker!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Så lurt da! Og æi synes det blei kjæmpebra:)
Æi kunne også tenkt mæi å hadd et kart over verden en plass i huset...da hadde æi kanskje blidd litt flinkere på geografi:)
Håpe du har en kjæmpefin kveld:)
Klæm fra mæi til dæi:)

Sanne sa...

Elsker sånne kart :D vi har et skolekart for hele skandinavia som vi fikk gratis via finn.no :D superfint erdet:D

borghild sa...

Oi, så lurt!! Stilig ble det jo også:)
Absolutt et godt alternativ til to tusen kroner;)
Takk for turhilsen! Klem B:)

Dorteas lille verden sa...

Kjempe stilig! Har ringt rundt til ulike skoler for å høre om de har gamle kart liggende som ikke lengre er i bruk, men de fleste ha svart at de er nødt til å tilby lokale museer å kjøpe de først??....Hørt på maken! :)

Nina sa...

Det var jo supersmart!!!!

Og nå kjenner jeg det kribler i heklefingrene mine. La siste sting på strømpeverkene i kveld - og har bare litt julehavemontering igjen - SÅ skal jeg hekle Støvel- og sko-stjerner ;).

lise sa...

Det ble kjempefint - og nå har du jo 1800 sparte kroner du kan bruke på noe annet gøy. ;-)

Kaspara sa...

Heisan Sølvi
Veldig smart! Kreativ er du. Jeg er også lidenskapelig betatt av gamle skoleplansjer og er heldig å ha et gammelt kart. Har jo uendelig mange ganger stått og dratt ned slike kart i skolestua også. Vet vi har noen kasserte kart på skolen jeg jobber, så kanskje en dag får jeg manne meg opp å spørre om det er mulig å eventuelt handle et slikt..
Men din variant var flott og et veldig godt alternativ.
Etter jeg fikk astmamedisin (hestekur med masse kortison) har jeg blitt sååå mye bedre i pusten på kort stund.Det er mye verre ting en kunne fått en astma tenker jeg.
Men jeg skjønner jo du er ekspert på området med to barn samt deg selv med netopp astma.
Ha en fin dag i snøen!
Klem fra Kaspara

Bente sa...

Hei - syns dette ble en knallfin løsning, jeg - jeg er også veldig glad i kart - skulle gjerne hatt det overalt, men trenger mer veggplass! Men nå har jeg hvertfall funnet en liten globus-julekule - den får plass på juletreet når vi kommer så langt;)
Ha en fortsatt fin søndagskveld, Sølvi - klem fra Bente.

Husfrøy sa...

For en kjempesmart idé! Jeg blogget om skoleplansjer selv i dag, og fant nå plutselig din blogg via en annen blogg.. Flaks! :)
Hilsener fra Husfrøyen

Strikkefanten sa...

Akk - nostalig:-) Utrolig smart måte å løse det på, da:-)

Related Posts with Thumbnails