-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 3. november 2010

Kreativiteten blomstrer

Jeg vet ikke hva det er, men kreativiteten i meg blomstrer for tiden. Det er vel og bra egentlig. Det er en utrolig deilig følelse også. Men, prosjektene står i kø i hodet mitt, og den følelsen er samtidig ganske frustrerende. Dere vet hvordan det kjennes, sant?


Denne skapertrangen er ikke bra for sånne som meg, som er hjemmearbeidende freelanser. Hjemmekontoret mitt er også mitt kreative rom, men det er ikke så lett å slå av den kreative tanke-bryteren og slå på den 'vær-fokusert-og-målrettet-og-få-arbeidet-gjort' knappen.


Det er altfor mange 'fristelser' rundt omkring.


Altfor mange påbegynte prosjekter.


Det beste hadde kanskje vært å ta med seg PCen, blyant og papir, ordbøker og tekoppen til et slags isolat, et tomt rom uten farger, ting og tang, ingen distraksjoner.


Men det hadde vært forferdelig trist...


Ønsker dere alle en riktig fin dag.

Klem fra Sølvi

10 kommentarer:

Anonym sa...

Skjønner godt hva du mener! Altfor mange planer, og altfor mye fint en kan lage...det er lett å la "det andre" ligge når en har noe morsomt og kreativt å gjøre i stedet :) Et rikholdig stoffskap du har der!!!

Fibfin dag til deg, uansett hva du velger å gjøre :)

Marit

Anonym sa...

Hei Sølvi!!:-) jeg vet godt hva du snakker om, jeg har så mange kreative tanker inni hodet mitt nå om dagen jeg også. Har tusen maleprosjekter. Kjøpte nettopp et salongbord og fikk fraktet det opp til trøndelag fra kr sand. Og det står nå her. Brunt og lekkert :-) det skal bli hvitt med en kotrastfarge på foten. Nyelige utskjæringer. Og så går tankene på jobb og at jeg egentlig skulle ha hatt mer friiii!!! Deilig med mange planer også. Jeg blir veldig glad av det. Så vi er egentlig veldig heldige vi som har det slik! Vi kjeder oss ikke for å si det slik :-DD Ha en fin kveld og jeg gleder meg å se alt det fine du lager, syskrine ble kjempefint!

Fargevandring sa...

Hei:-) Ja, prosjektene står i kø inni mitt hode også. Det er litt frustrerende av og til. Håper på masse overskudd og tid til oss kreative:-) Ha en fin kveld!

Ellen sa...

Åh, jeg vet SÅ godt hvordan det er når kreativiteten liksom koker over men tiden ikke strekker til...Det er frustrerende, men veldig artig også.Det er i sånne perioder at jeg kan stå og male eller sitte og sy til langt på natt:)
Så fin den settekassa kommer til å bli!Forøvrig var det en av mine absolutte favorittbøker da jeg var liten.Jeg har lest den helt i filler, og kan alle sangene utenat.Den er blitt teipet sammen, og nå er det jentene mine som synger om 'bursdan hans Pær'...Herlig nostalgi.Jeg elsker de illustrasjonene!
Ha en finfin og produktiv kveld:)
(Skjønner at du blir distrahert av de stoffbunkene der altså...)

svimelaura sa...

JepsiPepsi! Ikke lett å være effektiv på noen av områdene når man helst skulle gjort alt på en gang:) Spennende prosjekter du har! Gleder meg til å se:)

PillePalle sa...

Hihi, kjære Sølvi! Skjønner utrolig godt hva du skriver om! 1000 idéer i hodet, men hverken tid eller ro med barn, jobb og husholding....Synes, det er ikke så verst å ha et kontor utenfor huset. Avkobling fra jobb er ikke så stor. Men det finnes alltid både fordel og bakside :)
I kveld skal jeg ute for hoppe gjennom skogene og etterpå blir det "Aquafit". Ha en fin kveld og ta det med ro :)) Klemmer fra PiPa

Trollmora sa...

ÅÅÅÅÅ du skriver om "the story of my life"..... samtidig som det har en annen vinkling hos meg... Jeg er KRONISK kreativ men har aldri tid... for det er noen som skal ha noe eller byttes på eller trøstes eller er tørste eller sultne eller hvasomhelst :) Arti det altså, men fisk som jeg er så havner jeg liksom i en boble om jeg ikke får utløp for den kreativiteten da vettu.... :)
Skulle gitt mye for å lett etter skatter inne i det tekstilskapet ditt :)
Ha en god kveld!

Glede sa...

God torsdagskveld. Skjønner akkurat hva du mener! Den perioden jeg var hjemme med Lille Glede var jeg så inspirert og "kreativ" at jeg nesten ble sliten av meg selv. Men gøy var det! Nå har jeg innsett at jeg må velge litt - jeg kan ikke holde på med alt. Men det er likevel gøy å se hvordan dere andre styrer på i bloggverden! Du har masse spennende på gang, ser jeg. Lykke til videre og god helg.

Dorteas lille verden sa...

He he...skjønner godt hva du mener:) Jeg må ofte skrive meg en "prioriteringsliste" over ting som jeg har planer om å gjøre, men den blir desverre stadig lengre, og prioriteringene bytter litt plass....hmmm

Forresten så lurer jeg på hvordan du tapeserer inni settekassene...tar du ut "hyllene" og tapeserer bakplaten med ulike tapeter, eller tapeserer du mens "hyllene" står i? Tegner du evt opp hvor stor hvert enkelt hyllerom er? Har en settekasse stående, og den trenger sårt å bli pusset opp:)

Ha en fin fin helg!

till-vidas-ara sa...

Känner så gott igen mig :) Fast i dagarna har ja inte varit så pigg...men snart är jag nog på banan igen...

många kramar Lycke

Related Posts with Thumbnails