-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



mandag 22. november 2010

Lyst på noe godt, OG enkelt, OG sunt til middag?

Spansk kylling - det er en av våre favorittmiddager. Så enkelt å lage, du kan til og med forberede alt kvelden før og la stå i kjøleskapet med plastfolie over til du er klar til å sette retten i ovnen.

Du trenger:
4 rødløk
2 røde paprika
2 gule paprika
4-6 kyllingbryst (fileter)
salt
timian


Til marinaden trenger du:
noen hvitløksfedd, knust eller i små biter
3-4 ts paprikapulver
saften av 1 sitron
1 - 1 1/2 dl olivenolje (extra virgin)


Skjær opp rødløk, paprika og kylling i middels store biter og legg i en ildfast form.
Strø over salt og timian. Bland godt.
Lag mariande ved å blande alt sammen og hell over kyllingen. Bland alt godt.

Stekes ved ca 210 grader C i ca 30-40 minutter (her må du kanskje justere litt etter din ovn)
Godt med ris og brokkoli til.


 Lykke til! Og god mandag.

Klem fra Sølvi

20 kommentarer:

Ellen sa...

Hei på du Sølvi:)
Det ser skikkelig godt ut, takk for tipset:)Nå er det en stund siden jeg har hatt tid til å blogge, så i dag skal jeg ta meg en skikkelig bloggrunde.Leste nedover i innleggene dine, for en herlig kosekrok dere har!Og den skoleplansjen var kjempefin altså, jeg er grønn av misunnelse...Og så koselig at du har laget en vinterheading på bloggen her:)Det er så koselig at du bytter header etter sesong!
Ha en flott mandag, klem fra
Ellen Andregasellen:)

Mette sa...

Dette sa veldig godt ut og var en kjempelur ide a forberede pa forhand!

takk for tipset.
ha en fin mandag!

Anonym sa...

TAKK, dette skal vi prøve. Er alltid ute etter de gode, men lettlagde hverdagsrettene, så tips er fint.

Marit

Anonym sa...

Yummi :D
Dette skal garantert prøves :D

PillePalle sa...

Hei godeste Sølvi! Jeg bare spiser vegetarisk så jeg har ikke så mye å si om dette rettet, men i alle fall ser det delikat ut ;-))
Men du, denne kusehulen er jo bare en suuuuperhule! Utrolig koselig og flott innreddet. Der kunne man god tenke seg slappe av litt. Tusen takk for tippset om skolekort. Det var jo en flott og kreativ løsning!
Ha en superfin kveld og kos deg masse! Klemmer fra PiPa

Ellen sa...

Hei igjen Sølvi:)
Det hørtes grusomt ut med den isoleringen, får håpe det blir RASKT ferdig sånn at du får satt alt på plass igjen!
Og du er ikke blitt lurt altså, det ER maskinen som broderer.Det er en Husqvarna symaskin som i tillegg til å sy vanlig har brodèrfunksjon.Helt underbart:)Man kan laste inn hva som helst av bilder og så brodere.Eller bare tegne sine egne broderier, sånn som jeg gjør:)
Ha en fortsatt fin kveld!

i mitt lille rekkehus sa...

Mmmmm.. det så skikkelig godt ut! Flink du er! Takk for tips:)

Bente sa...

Mmmm - så godt det ser ut, Sølvi - slike retter er så supre - alt i ett, kjempegode + enkle å forberede:) Skal jammen prøves ut - vi trenger å fornye oss på middagsfronten - så takk for oppskrift:)
Ha en fin mandagskveld - klem fra Bente.

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Hei! FIn blogg du er i besittelse av! her likte jeg meg. Skolekartet ditt er helt i min ånd. Du er flink! Inspirerende som maaange av innleggene dine nedover her. Nå er det krøll med følger knappen for meg, men kommer snart tilbake til deg igjen. For deg vil jeg være med videre!

mvh med et lekent sinn

Trollmora sa...

åh. . . Jeg bodde 6 år i spania og gjett om jeg savner maten! Men jeg lager endel hjemme da. Tusen takk for veldig overraskende og flott tilbakemelding på bloggen min. Det varmer mer enn du aner :) og takk for info om kart! Blir nok plansje på loftstuen her tror jeg.

La luz del norte sa...

Ja, vi var i Roma i overgangen melom september og oktober på bryllupsreise. Jeg har ikke vært der før, men ble forelsket i byen. Veldig koselig by, synes jeg. Selv om det er masse folk overalt, hele tiden, så var det koselig. Det var fortsatt sommertemperatur da vi var der, ikke for varmt med andre ord. Anbefales!

Tenkte å prøve en versjon av den spanske kyllingen din i dag. Takk for tipset!

mvh Solrosa

Stéphanie sa...

Oh ! Yummy !
And thank you for your lovely comment !

God som Grønn sa...

Heisann! Takk for utrolig hyggelig besøk hos meg : ) OG super hverdagsoppskrift, jeg er en kyllingbryst-junkie, så denne skal vi prøve ut en dag. Veldig lurt med mat som kan gjøres klart kvelden før, har jeg funnet ut...

Hilsen Frøken Grønn

Strikkefanten sa...

Hei:-) å artig at oppskriften var lett å bruke. Kanskje jeg skal våge meg på å dele noen flere slike på bloggen min etterhvert:-)
Planen er helt klart å vise strikkeprosjektet mitt til dere når det blir ferdig. Jobber med det innimellom en hel haug med julegaveproduksjon... en travel tid for strikkefanter, ja:-)

La luz del norte sa...

Ai - nå har jeg prøvd oppskriften. Hadde ikke gul paprika, brukte sjalottløk og herbes de Provence (med timian) - men det ble supert! Takk igjen for tipset!

mvh Solrosa

Unknown sa...

Nammm, såg godt ut ja.
Takk for tipset!

Må sei eg likte uhyre godt kosekroken dåkkas og :o)

Og ja; helgeturen var definitivt 110% vellykka, takk for hilsen :o)

Blei ikkje flærre bilder derfra i dag, for eg kom plutselig på at det var dagen for trekning av GiVekken :o)

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Mmm detta så godt ut!
Har kyllingfilet ligganes hjemme i kjøleskapet, så kanskje æi skal lage sån til middag i dag:)
Takk for at du dele oppskrift med oss:)
KlÆm

Tuppelure sa...

Så bra at du meldte deg som giver, nå ble jeg kjempeglad. Takk for middagstipset, det så kjempegodt og skal definitivt prøves:O)

Unknown sa...

Hei, det ser jo så godt ut. I dag oppdaget jeg at bloggen din hadde fallt ut av min følgeliste, hvordan kan slikt bare skje da...jeg er så klønete på dataverden vet du...nå har jeg fått lagt deg inn igjen, for jeg er jo fast leser her...hm...må ikke skje igjen asså...beklager, hi,hi...også har jeg begynt med lesebriller i dag...syntes allt går rundt jeg, ser ikke bedre med dem heller...uff a mei...ha en god kveld til deg videre.

till-vidas-ara sa...

Oj, vad underbart gott det verkar...ska genast in i min receptbok...***

Kramar Lycke

Related Posts with Thumbnails