-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



mandag 29. november 2010

Stemningsfullt i Bergen, GI-BORT hos meg, og mer AWARD


Da har julen begynt å snike seg inn her hos oss også.


På lørdag var det duket for den årlige lysfesten i byen vår, og denne gangen pakket vi kakao og skillingsboller i sekken og satte avgårde til Fløien sammen med en vennefamilie.

Julegranen i midten av Lille Lungegårdsvann ble tent, og lysende fakler og fyrverkeri gjorde dette til et nydelig og stemningsfullt skue fra toppen av Fløien.


Barna synest det var litt tryggere å beskue fyrverkeriet på god avstand.


Det var sånn ca i disse tider i fjor at jeg så smått begynte å blogge. Tenk, det har gått et helt år allerede... Til all dere som leser og følger bloggen min: dere er TOPPEN!!! Jeg blir så glad for alle koselige kommentarer og for alle som legger seg til som følger.

En aldri så liten gi-bort er så klart på sin plass, så legg igjen en kommentar under dette innlegget og tre av dere kan vinne en heklet juletre-girlander som den vist på bildet her. Ikke store gevinsten, I know, men jeg kommer tilbake med en litt større gevinst utpå nyåret. I promise. I tillegg til en girlander, så blir det en liten overaskelse som skal bli til i løpet av mitt juleverksted, til hver av de tre vinnerene.


Jeg har vært så heldig å fått en ny 'Cherry on Top' award fra Dorteas lille verden. Tusen takk! Mye har blitt sagt om awarder her i blogglandia, men jeg synest det er utrolig stas å få og tar den til meg og nyter øyeblikket. Hvorfor ikke?
  

Sist jeg fikk denne awarden gikk det litt fort i svingene i innlegget mitt, så jeg glemte både å vise mitt favorittbilde og gi awarden videre. Så da dropper jeg 'Tre ting jeg liker å gjøre' denne gangen og hopper rett over til mitt favorittbilde (vel, jeg velger meg to...)

Her er store-og lillesøster på stranden i et land langt langt borte...


og her er lillebror med sin beste kompis på en strand ikke så langt borte (en 15 minutters sykkeltur fra der vi bor).


Awarden gir jeg videre til Nina, Kaspara og Pillepalle. Enough said!

Ønsker dere alle en riktig fin uke videre.

Klem fra Sølvi

30 kommentarer:

Nina sa...

Ikke store gevinsten mener du?????? Den er jo superbra!!!! For en grønnfarge! Jeg vil VÆRE MED - og krysser alle fingre og tær jeg har.

MøbelPøbel sa...

Høres superkoselig ut! Jeg gikk glipp av den store begivenheten på lørdag- men da var det bra at jeg fikk se dine fine bilder:)Det å dra på Fløyen var jo en kjempegod ide..neste år!
Jeg vil GJERNE være med på den søte trekningen:)

Himmelberget sa...

Eg blir gjerne med på trekninga av den flotte premien din :)))
Fortsatt god adventstid :)

Mvh
Jannemor

i mitt lille rekkehus sa...

Jeg vil også VELDIG gjerne være med på den flotte giwe away gaven:)) Og takker så masse for mange koselige kommentarer inne hos meg!

Yvonnes Ymserier sa...

Girlanderen er kjempeflott!! For en super gi-bort-gave :))) Og for en lekker lysfest det holdes i byen, sånt savner jeg virkelig her på østlandet! Moro å se at dere har startet førjulstiden på en så bra måte :)) Klemmer

Mette sa...

For noen stemningsfulle bilder. Veldig kos gi-bort-gave.

ha en kos og varm kveld!
klem mette

Unknown sa...

Ikkje store gevinsten du liksom?!!!?
Det var jo superflott! Ikkje gjort på et kvarter heller dei, og eg vil veeeldig gjerna ha ein av de ;o)

Grattis med velfortjent award og jubileum og då snuppa!

Dorteas lille verden sa...

Kjempe fin giveaway:) Du er så utrolig flink og kreativ - og bloggen din er veldig inspirerende:) Ha en fin fin uke! Klem

Fargevandring sa...

Ja, dette var jo en stor gevinst..og kjempefin:-) Heldig er den som vinner!

Anonym sa...

Superfine, de girlanderne dine! Gratulerer med ettårsdag i bloggen!

Marit

Heidi sa...

Jeg synes det er stor stas med slike premier, og vil gjerne være den som stikker av med juletrærne på ei snor!

Anonym sa...

Jeg synes hekla saker og ting er kjempefint:) Hadde blitt veldig glad for å vinne girlanderen.

Mvh

frk.johnsen@gmail.com

Unknown sa...

De søteste juletrær jeg har sett, jeg vil også gjerne være med på konkuransen. Nydelige bilder over, ha en fin uke videre! Klem fra Wilhelmines blogg

Trollmora sa...

blir gjerne med i trekningen :) jeg syntes også det var stas å få award da jeg fikk! Og at de bildene der er yndlingsbilder syns jeg ikke er rart i det hele tatt! En stemning er satt på film der altså!

Anonym sa...

Så flott girlander !!! Jeg vil GJERNE være med på trekning !!!! Ja tenkt nesten et år siden du debuterte - gratulerer !! Bloggen din er superfin !
Og takk for superkoselig tur ( ispedd litt action hi hi)

Klem Kanutten

En støvel og en sko sa...

Hei Jannemor, Frk Johnsen og Kanutten!
Så koselig at dere vil være med på min gi-bort, og tusen takk for hilsen.
Klem fra Sølvi

me sa...

Hyggelige bilder - og så fin heklet gilander :)

Ha en fin kveld - hilsen fra meg i kalde København

almaPalma sa...

Nydelig girlander.:) Eg vil gjerne vere med på trekning!!
Fine og stemningsfulle bilder ellers også!
Ha ein fin kveld,
klem frå meg.:)

micano sa...

Den girlanderen var jo nyydelig!! Jeg vil gjerne være med!!! :-)

PillePalle sa...

Hei kjære Sølvi! Tusen takk for koselig award. Der setter jeg stor pris på! Du, jeg må innrømme at jeg er en liten copycat. Girlandene dine likte jeg så godt at jeg kunne ikke la det være, jeg måtte bare hekle slike.
Bergenbildene er utrolig flott! I morgen skal jeg til jobbmøte på Duisburg i Rur-området, men har dessverre ikke tid for å handle der. Ha en fin kveld videre. Klem fra PillePalle

Marianne sa...

Kjempe fin girlander du har heklet. Jeg håper på vinnerlykke. Og gratulerer med ett års blogging og awarden! klem m

Carina Dale sa...

For noen stemningsfulle bilder av byen. Det hørtes veldig korselig ut!

Jeg har forresten en liten give away, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer leken? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Kaspara sa...

Heisan Sølvi
Så flotte juletre og stjerne-girlandere du hekler! En annerledes variant til vimpler!
Selvfølgelig hiver jeg meg med på denne trekningen!
Tusen takk for koselig kommentar og award. Jeg sendte deg akkurat en formiddagsmail.
Så nydelige Bergens-bilder! Nesten så jeg må vise min mann bergenseren disse!
Ha en glad dag!
Klem fra Kaspara

Maya: sa...

Å ja, den vil jeg ha! Disse kunne du helt sikkert ha solgt mange av, de med stjernene er også fine. Flink er du. Synes foresten det var en lur ide med julekalenderen ovenfor. Da virker en "hjemmelaget" julekalender mer overkommerlig:)

Maya

Tuppelure sa...

Klart jeg vil være med på giveawayen din. For et kjempefint girlander, du er så flink!

Unknown sa...

Fiiiin premie. Jeg slenger meg med. Mvh ingridedalsmo@gmail.com

Dagny sa...

Superfin premie dette!! Dette vil jeg være med på ja :)

Bente sa...

Hei - så fin girlander - jeg er langt fra så avansert i min hekling:) Er veldig gjerne med i trekningen:)

Ha en fin kveld - klem fra Bente.

gult hus i svingen sa...

blir gjerne med på din enkle og praktfulle giveaway:)
Krysser alt jeg har for å vinne:)

Klem fra Trine:)

As sa...

Hei=)
Så nydelige bilder! Stemningsfult!=) Og flott premie i din give away! elsker den fargen. Har noe i den fargen på mitt nyinnflyttet hobbyrom. Ønsker meg denne premien, så krysser fingre og tær i det jeg tar lodd=)
Legger deg forresten til blogglisten min, og meg som følger her=)

Ønsker deg og dere en strålende dag=)

Related Posts with Thumbnails