-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 13. april 2012

Cathrineholm og Figgjo




Min snille mamma gav meg to lyseblå Figgjo-skåler og et Cathrineholm-fat i påsken. Skålene visste jeg at hun hadde, men fatet fant vi i et gammelt skap. De tilhørte min bestemor, så det er litt ekstra stas at de nå skal få pryde hjemmet vårt.

Skålene er allerede tatt i bruk, men jeg er litt usikker på om jeg skal bruke fatet, eller henge det opp til pynt.

Ønsker alle som titter innom en riktig fin helg. Klem fra meg :-)

16 kommentarer:

Sigyn sa...

Åh! Så nydelig! Herlige farger da...
Ha ei fin helg!

Klem

Randi sa...

Hei Sølvi!! Så stilig det fatet var. Det er så moro å lete i skap etter gamle skatter!! Så kjedelig det var med malinga på kjøkkenet da. Men bra dere har hatt ei fin påske med masse snø! KLEM.

misiverd sa...

Fine skåler:-) Har ei sånn stor sjølv, men kanskje litt lysare blå (om bilete ikkje lyg). Har hatt ho i mange år og blir eigentleg ikkje lei av den.

Mette sa...

Spesielle skatter, slike ting. Ha en fin fin helg!

Fargeheimen sa...

Heldige du, fine ting du har fått deg.
Det grøne fatet var jo berre rett og slett vakkert.

Ha ei fin helg. :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Fine ting du har fått! Litt forsiktig bruk av fatet kan vel ikkje skade...
God helg!

PillePalle sa...

De var utrolig fine! Og for herlige farger. Ha en fin helg.
KLem, PiPa

Petra / Popetotrora sa...

Fatet var verkligen fint! Det blev jag avundsjuk på, på direkten! :-)

Merle sa...

great! love the colors!

greetings
merle

Kremfaret sa...

Heldiggris, de var kjempe nydelige! :-) Du kan jo både ha fatet på veggen og bruke det når det feks gjøres litt ekstra stas på middagen ;) Fine farger var det i hvert fall. God helg :)

Fragmenter sa...

For noen skatter! Fatet var nydelig:)
God helg!
Klem

gult hus i svingen sa...

Jeg har det fatet i svart med hvit dekor:) Ditt har finere farger:) Nydelige Figgjoskåler:)
Ha ei flott helg, kjære du:)
Her i Midt- Norge skal det være bloggtreff idag....på Stjørdal, vi skal innom Bruktbo;)

klem Trine:)

siri ore elle sa...

Hei på deg!!
Så hedig du er!! Kjempefine ting!!
Tror jeg hadde hengt opp fatet, er jo så fint!!
Du kan jo bare ta det ned hvis det skal brukes:-)))
Fin lørdag og morgendag til deg:-)
klem

Maria sa...

Så snygga! Är fatet emalj?

Bente sa...

Så nydelige - så fine farger:)

Klem fra Bente.

Unknown sa...

For noen knallekre boller og fat. Så heldig du er som fikk dem. Takk for at du ville være med hos meg.
Klem, Drude

Related Posts with Thumbnails