-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 16. mars 2012

Oppbevaring av rundpinner - DIY



I går kveld fikk jeg en ide som jeg måtte realisere med en gang.
Jeg har lenge irritert meg over alle rundpinnene mine som ikke vil ligge i ro inni en slags veske jeg bruker å oppbevare dem i. For å finne riktig størrelse, må jeg ta ut alle pinnene, og så blir det bare rot. Jeg fant ut at det kanskje kunne gå an å oppbevare dem i en bok eller perm med plastlommer. Jeg har lest før om noen som brukte en CD-mappe til dette, men jeg tror lommene på en CD-mappe blir for små, pluss at slike lommer ofte har et slags hakk ned på midten som gjør at pinnene lett kan falle ut.


Jeg kjøpte en 'display book' til 39 kr på Clas Ohlson (Jepp, jeg hev meg i bilen - skulle likevel hente en av ungene på idrettsskolen).


Så penslet jeg lim på forsiden av boken og limte fast et fint papir (kjøpt på Søstrene Grene i Trondheim i fjor sommer), så på bokryggen og på den andre siden. Strøk ut bobler og rynker med hendene. Lot det ligge en stund slik at det fikk tørke skikkelig før jeg skjærte rundt kantene.


Så var det å sortere alle pinnene, da.


Så merket jeg hver lomme/side med størrelsen på pinnene, dvs. 2,5, 3, 3,5 osv., med washi-tape og Dymo. Armpinner og de lange pinnene kan godt ligge i samme lomme.


Det er 20 lommer i boken, og så mange forskjellige tykkelser har jeg ikke, så den ene halven av boken kan brukes til oppskrifter.



På bildet ser det kanskje skikkelig rotete ut, men det der fordi du kan se gjennom alle lommene. Systemet blir faktisk ganske ryddig, synest jeg, da ;-)


Da er det endelig fredagskveld. Det blir 'The Voice' og taco med Gledes tacokrydder til kvelds.
Ha en fin og koselig helg.
Klem fra meg :-)

22 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Så kjempe lurt og en flott ide...takk for at du deler...

Fin kveld til deg

Klem

Fragmenter sa...

Dette var et supert tips som fyker rett opp på toppen av "to do"-lista mi. Her er det nemlig et salig strikkepinnekaos som jeg er ganske så lei av!
God helg:)
Klem, Elin

borghild sa...

Dette var jo smart! Og så ble den så fin å se på, og det liker vi jo;)
Ønsker deg en finfin fredag med taco og the voice! Klem B:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Smart organisering av pinnane! Sjølv strikkar eg ikkje.
Fine, grøne detaljar under her:)
God helg til deg også!

Marit sa...

Smart. Denne skal sendes videre til min strikkende mor :)

Trollmora sa...

Oi og Oi for en god ide!!! jeg skal lage en sånn til en venninne som er helt strikkegal!!! og så kanskje en til meg..... og en til mamma.... og en til nabodamen som pleier å strikke til trollungene :-)

super idé!!! tusen takk for at du deler!

Trollmora sa...

Oi og Oi for en god ide!!! jeg skal lage en sånn til en venninne som er helt strikkegal!!! og så kanskje en til meg..... og en til mamma.... og en til nabodamen som pleier å strikke til trollungene :-)

super idé!!! tusen takk for at du deler!

i mitt lille rekkehus sa...

Det var en lur ide`! Takk for hilsener på bloggen min:) Og riktig god helg til deg!! Her e tacoen spist, så da venter The Voice, med strikkepinner;)

Tove sa...

For en god ide!! Skal faktisk forbi en chlas olhson butikk i morgen...
Jeg skal også innom Posten, var innom nettpynt butikken i går, give away pakken har kommet i retur!

God helg!
Tove

Gunnhild sa...

kjempeide! bedre enn rundpinnemappene ja, der blir det jo også rot..

Skjerstad sa...

Ai ai !
Jeg bøyer meg i støvet , genialt :)
Og veldig lekkert :)
Dette tror jeg blir kopiert gitt !!

Klem fra Janne

Marie // Maries Fabrik sa...

Meget fint - og med mit grønne yndlingspapir :-)

Astrid sa...

Jeg kan slett ikke strikke, men ser absolutt hvilken god ide dette er.

HAKALLE sa...

Kor smart!!! du er så flink!! klem

Anonym sa...

Denne ideen kjem eg til å kopierer! Mvh Ragnhild

Marianne sa...

kjempe god ide! takk for at du deler den med oss!
klem og god helg

Fargevandring sa...

Kjempesmart, og så fint og oversiktlig!!

Fargeheimen sa...

Så smart rundpinneoppbevaring.

Eg har eit strikkepinneetui til vanlege strikkepinner, men rundpinnene mine ligger nok bare i ein haug ja. Kanskje eg får ånden over meg å lagar til noko liknande, for denne såg kjekk ut.

Ha ein fin laurdag.

siri ore elle sa...

For en flott ide!! Mine rundpinner flyter rund!! Ikke system i det hele tatt.....
Fi kveld til deg fra meg!
Klem

elin-e sa...

Takk for at du deler dine gode ideer! Dette blir definitivt gave til min mor som har rundt fjortentusen rundpinner tror jeg :D

Birkus sa...

En genial ide!

enel sa...

Takk for flott tips!
Krysser fingrene for at de fortsatt har slike displaymapper på Clas Ohlson ;)

Related Posts with Thumbnails