-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



tirsdag 27. mars 2012

Heklet girlander med treperler




Jeg liker helst å hekle etter oppskrift, men av og til får jeg roen over meg til å sitte å fikle litt og prøve ut noe nytt (for meg). Og når det er så få masker det er snakk om, gjør det ikke noe om jeg må rekke opp noen runder viss det ble feil, eller for løst, eller ikke 'gikk opp' i riktig masketall. Og slik ble denne girlanderen til.

I følge bloggstatistikken min, så har dette innlegget med hekle-stjerne-girlanderen min ligget høyt oppe på lista av leste innlegg de siste månedene, og jeg kunne ikke skjønne hvorfor. Men nå har jeg gjort litt 'research' og funnet noen blogger som har linket til meg. Det gjorde meg veldig glad!! Tusen takk til dere som fant oppskriften min og linket i innleggene deres. Dette setter jeg utrolig stor pris på :-)

Er det noen som vil ha oppskrift på girlanderen i dette innlegget, kan jeg gjerne skrive ned hvordan jeg heklet og sende til dere. Bare gi en liten lyd ;-)

Og ellers? Vi nyter fortsatt fine dager her i Bergen (!) Vi rydder og gjør klart til våren og finner stadig leker som er blitt glemt og som nå får en ny renessanse.

Ønsker dere alle fine vårdager. Klem fra meg :-)

20 kommentarer:

Skjerstad sa...

Så dekorativt :)
Likte det sarte i det som er hekla, og det røffe i perlene !
Artig når man blir linket til ;)

Klem fra Janne

Oline Art sa...

Ej hvor fin! Skøn kombination af det lyse hæklede og de lidt "grovere" træperler:-)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Så fin girlander du har laga! Det er veldig kjekt å sitte og prøve ut nye ting, sjølv om det blir litt opprekking innimellom:)
:-)

Fargevandring sa...

Kjempefin girlander!!!

high house then radio sa...

Så fin girlander, og stilig at alle hekleriene var forskjellige:)

Maya: sa...

Kjempefin! Jeg elsker tre og hvitt sammen, og når du topper det med heklerier så er jeg solgt:)

Maya

Unknown sa...

Den var jo så søt;) ha en fin uke videre, klem W

Anonym sa...

Så fint det ble! :)
Lekkert med de små heklede
brikkene og treperlene.. Flinkis!

Stor klem

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så søt girlander du har gjort:)
Liker bloggen din kjempegodt... masse flott inspirasjon å finne her. Legger meg til som følger, og gleder meg til å følge deg videre:)

Ønsker deg en glad uke:)
Klem Marianne

Bente sa...

Hei - så utrolig fin den er, Sølvi - jeg syns det er så fint med slike heklebrikker/heklerblomster - har heklet en liten hvit blomst som nå pryder en kjedelig lampe - må blogge om den:)

Tar gjerne oppskrift på dine brikker - jeg er nemlig helt avhengig av å følge oppskrifter - veldig dumt og sikkert unødvendig ....:):)

Fin kveld og klem til deg!

till-vidas-ara sa...

Vilka jättefina!!!! tycker det ser underbart ut och jag blir så sugen jag med. men orken är det lite annat med :)

kramar om i våren, Lycke

Randi sa...

Kjempefin! Og morsom med perler på!! Og: grattis med galleriplass hos NIB med ditt fine kjøkken! KLEM.

Gunnhild sa...

kjempefint! likte godt de naturfargede perlene imellom!

..en kommentar fra lillebror på siden min her:FINN, mamma..det er FINN på bildet!!
:) her digger vi biler altså!

Glede sa...

Morsomt å følge med på statistikken, og veldig kjekt når noen linker. Det stjernegirlanderet var jo veldig stilig da! God onsdag til deg! :)

Trallala sa...

Oi, så fint det ble. Utrolig god idè i grunn, er jo så morsomt å hekle sånne små blomster/stjerner.

Sandra S. sa...

Simple and beautiful.. I like your work!

siri ore elle sa...

Hei på deg!
Kjempestilig girlander du har heklet!! Det hvite passet så bra sammen med de litt røffe perlene
:-)))
Hadde jeg bare kunnet hekle....

Tenker det er fint i Bergen når det våres!! Har vært mye i Bergen i barndommen, besteforeldrene mine kom fra Gutenbergsveien og et hus like ved Bryggen!! Nydelig by!!!!
Fin kveld og morgendag til deg!
Klem

Petra / Popetotrora sa...

Verkligen fin!!

Randi sa...

Hei Sølvi!! Det er garantert ingenting i veien med din IQ :D Det var jeg som hadde skrevet det dumt. Men har fiksa det n, bra du skrev det!! Avstemninga er på hovedsiden til Bolipluss.no :) Blir veldig glad for en stemme! KLEM.

Signe sa...

Ååå, denne var bare fiiin! *smelt*
Akkurat nå skulle jeg jammen ønske at jeg kunne hekle!

Finfin torsdagskveld til deg,
Signe

Related Posts with Thumbnails