-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



lørdag 24. mars 2012

Lego-teppe og nye knagger





Da lillebror var syk i tre dager for noen uker siden, sydde jeg et legoteppe slik at han kunne flytte legoen sin inn på kontoret og være sammen med meg mens jeg jobbet. Vi har en sofa her inne på kontoret, som han lå på da han var for trøtt og slapp til å leke, men etter en dag var han frisk nok til at å ligge på sofaen ble for kjedelig.

Egentlig så hadde jeg planer om å sy et sånnt teppe for noen år siden da jeg så noen slike inne på Foreldremanualen, og kjøpte stoff på Stoff&Stil til dette, men så ble det aldri noe av og stoffet ble brukt til andre ting, som en bag, et pennalhus, og en blyantrull. Men utrolig nok, så fant jeg samme stoffet på Fretex en gang, så da ble det legoteppe likevel.

Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle greie å klippe stoffet slik at det ble helt rundt, men fant en flott tutorial her. I stedet for hemper til snoren, brukte jeg maljer. Det har jeg sett på slike tepper før. Av det stoffet som ble igjen sydde jeg en oppbevaringspose. Jeg har aldri sydd løpegang på posene mine før, derfor brukte jeg en utrolig bra diy inne hos Seksti delt på fem.

Og så har lillebror endelig fått noen knagger på veggen sin. Den blå er kjøpt hos Åhlens, den røde er fra Ida Susanne, og den grønne fra Living.

Så langt denne helgen har vi hatt nydelig vær her i Bergen, vi nyter hvert sekund og håper på like flott vær i morgen ;-) Ha en fin helg videre. Klem fra meg :-)

7 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Kjekt med ett slikt teppe....
Flotte knagger du har fått tak i også.....

Har også nytt den flotte dagen her vest....

Fin kveld til deg

Klem

Skjerstad sa...

Så smart !
Vi er over med denne lego perioden ... hadde jeg vist dette da ;)
Og så stilig med forskjellige knagger :)

Ha en fin Lørdagskveld :)
Klem fra Janne

Sonja frå Sunnfjord sa...

Lurt med eit slikt teppe til legoen!
Ja, håpar at sola vil stråle på oss i dag... God søndag!

Fargeheimen sa...

Sånt tepper er kjempekjekt å ha, eg hadde det til mine når dei var små, enkelt og raskt å rydde opp da.

Var fine knagger du hadde hengt opp.

Ønskjer deg ein fin søndag. :)

gult hus i svingen sa...

Fin vær i Bergen hører jeg ja:) Her er det 1 grad og regn, men vi "står hain av" og venter med sola til påske vi;)
Fint og praktisk legoteppe og nydelige knagger:)
ha fortsatt fin søndag:)

klem fra Trine:)

Eple sa...

Genialt teppe. Slikt skulle jeg hatt før- da var det legoklosser slengt over hele huset til alle tider... Nå er det mest data det går i.

Og ja, det er så digg med de fantastiske vårdagene vi har hatt i det siste. Hurra for sol og opphold :)

JEG og libellen. sa...

Smart med slikt teppe. Lagde en for ca 1 måned siden ut i fra gode minner fra min egen barndom.

Kristin

Related Posts with Thumbnails