-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 30. mars 2012

Påskeverksted, Clothkits, interiørblader og endelig hjul



Nå hadde jeg tenkt å lage et eget innlegg om påskeverkstedet vi hadde i Lillesøs sin klasse, men det er jammen ikke lett å få tatt fine bilder, uten å vise identititeten til ungene, midt i kaoset som råder. Jeg skulle også ta bilder av det Lillesøs kom hjem med, men det som faktisk skjedde var at hun ikke lagde så veldig mye, for når mamma er med på skolen, er det mye gøyere å se på hva mamma holder på med enn å lage sine egne ting... ;-)


Det var veldig stas å få bruke symaskin. De færreste av elevene hadde prøvd dette før, og spesielt guttene var veldig ivrige med pedalen (!) Men de imponerte meg, og var enormt lærevillige.

Vi var tre mødre, pluss K&H lærer og assistent, som geleidet 24 unger gjennom tilsammen fem timer med påskemoro. Elevene ble delt opp i seks grupper/stasjoner, og så byttet de på å lage påskeharer av filt på pinner, påskeuro, stoff-egg og stoff-fugler og vindmøller. De som ville kunne også lage vimpelrekker til slutt av alle filtrestene vi hadde igjen etter påskeharene.

I den siste halvtimen fikk de skillingsboller og Solo for å feire at nå er det påskefri!


Her hjemme har Storesøs også vært flittig på symaskinen og endelig har hun sydd (med litt hjelp) ferdig Clothkits-dukken. Synest den ble kjempefin! Det er forresten Jane Foster som har designet kjolen.


Og jeg har endelig fått hjul på Hansa-kassen min! Jeg fant den på loppemarked for to (!) år siden. Jeg har sortert alle interiørbladene mine etter tittel, og i denne kassen er det BoligLiv som får bo.


Jeg liker interiørbladene mine og må ha litt system i dem. Jeg abonnerer på rom123 og Elle Decoration, og i fjor abonnerte jeg på BoligLiv. På Fretex har de også masser av interiørblader, og jeg bruker av og til å kjøpe med meg noen til 10 kr stk.


Har du noen favorittblader?

Ønsker dere en fin fredagskveld. Klem fra meg :-)

9 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Så fine bilder du viser :) Artig med påskeverksted, iallefall når elevene er så engasjerte som du beskriver:) Men så er jo du bra engasjert også og det smitter jo:)
Fin dukke jenta di har sydd0 og den kassa er da finest med hjul på seg:) jeg liker best ROM123 og abonnerer på det:)Kjøper sjelden andre blader, men får noen av moren min når jeg besøker henne:)
Ha ei fin påske, kjære du:)

Klem fra Trine:)

Den Grønne Baljen sa...

Så koselig med påske verksted da... kjekt at ungene får prøve seg =))

Hvis du ønsker å prøve lykken på et gavekort-ønsker jeg deg velkommen inn på bloggen min ..I morgen bør du følge med =))

ha en fin fredag

Kerstin

Mette sa...

Sa moro med de Clothkids! De har jeg ikke sett for. En variant av de gammeldagse papirdukkene :-)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Artig å sjå kva andre lagar på påskeverkstaden:) Vi har barnehagen og småskulen i lag, så vi kan ikkje satse på altfor avanserte ting.
Kjempefin dokke jenta di har laga!
Eg er så heldig at eg overtar interiørblad etter svigerinna mi - det er ei lett blanding, men eg likar Rom123 veldig godt:)
God helg!

Tins roser sa...

Du har en flott og innholdsrik blogg, og jeg må si jeg synes den dokka var utrolig flott! God helg til deg.

Glede sa...

Påskeverksted på skolen ja.. Jeg er jo lærer vet du, og det er nesten rart å gå glipp av jule- og påskeverksted og slikt. Samtidig er det utrolig godt å koble helt ut. Men ser ut som ungene koste seg da! Boligliv er nok mitt favorittblad, og liker også svenske Familiy Living veldig godt, men det er vanskelig å få tak i. KK living som KK nettopp ga ut, likte jeg også godt. God fredag!

Bente sa...

Hei Sølvi - morsomt med skoleverksted - flinke unger, og så flott dukke som datteren din har sydd - virkelig!!

God påske til deg og dine - klem!

Marlene sa...

Den dukken var superfin!
Så ikke så vanskelig ut heller. Da blir jeg inpirerert!
God påske!

till-vidas-ara sa...

oj så länge sen jag nu kikade in och vad glad jag blev nu när jag äntligen gjorde det! såå mycket underbart att kika runt på! älskar den där dockan och fick sån lust, och den där kassen, önskar jag hade en, och med hjul!!! måste kika vidare, men önskar så länge en underbar påsk till dig och de dina ***

kramar Lycke

Related Posts with Thumbnails