-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 14. mars 2012

Grønn hverdag - en utfordring

Det er så mange artige utfordringer rundt omkring nå - og i dag slenger jeg meg med på Mrs Hardy's grønne utfordring med noen nye bilder, og noen jeg har vist før:


Jeg elsker denne gamle sofaen som jeg kjøpte på Fretex til 89 kr for ca to år siden. Den står nå på kjøkkenet. Kost og brett kjøpt med gavekort på Ting. Er det slik det skal henge? Husker ikke hvordan det hang i butikken. Lillesøs har blitt hekta på strikking, hvem skulle trodd hun hadde tålmodighet til slikt? Ikke jeg. Nå har hun tre prosjekter på gang og her ser dere noe som skal bli en liten veske. Jeg har hjulpet henne en del med stripene og snuingen. Den nydelige retroputen er det Borghild som har sydd.


Den lille kaninen fant jeg på Søstrene Grene i går kveld. Jeg og en annen mor i Lillesøs sin klasse var på innkjøpsrunde til påskeverksted vi skal ha på skolen. Vi kjøpte papir, bånd, filt, og annet materiale. Håper å få vist dere noe av det vi skal lage neste uke. Det prikkete fatet er fra Rice, kjøpt her, og den grønne krydderkrukken er fra Habitat.


Pute sydd av heklede ruter fra fjorårets Granny-swap. Håper Synnøve Olava setter i gang en ny swap igjen i år, hint hint ;-) Kopp fra Kremmerhuset.


Rommet til Lillesøs, med Ikea-krakk malt med grønn farge S2060-G10Y. Og hennes aller første strikkeprosjekt.


Stoff fra Stoff&Stil. Jag hadde store planer for vinterferien, men har kun kom til klippe-stadiet. Det er puter som er planen, med ungenes initialer på. Vatteppet er  fra Fretex i Trondheim (og flere puter fra Borghild).


Og til slutt en grønn kakeboks fra Fretex, og en grind vi fant på tur en dag i juleferien.

Det ble litt av et bilderas, men som dere skjønner, så er grønt en av mine favoritter. Når vi skal pusse opp badet, kommer det til å bli grønne fliser på deler av veggen. Tror jeg.

Flere grønne bidrag finner du her.

Ha en fin onsdag! Klem fra meg :-)

15 kommentarer:

Gunnhild sa...

så mye grønt og fint!
så flink jenta di er, som har lært seg å strikke!

mon tro om jeg skal ta en runde i huset på leting etter grønt jeg og..?

Petra / Popetotrora sa...

Grönt är skönt! Verkligen mycket fint grönt du hittat! :-)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Sikke mange skønne grønne ting du har fotograferet. Dejligt billed, det med havelågen

Stine:)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Sikke mange skønne grønne ting du har fotograferet. Dejligt billed, det med havelågen

Stine:)

Kremfaret sa...

Oi, her var det mange hyggelige grønne saker! Gammelt og nytt i en herlig mix, så koselig :-) Jeg holder selv på å strikke noe grønt nå, men vet ikke helt hva det skal bli ennå :p

gult hus i svingen sa...

Nydelige, fine ting og så fine bilder:) LIker bilderas når bildene er så fine vettu:)
DU har strikka fin bloero til Lillesøs og den vakre strikkegenseren du fant på Fretex er til deg selv,ikke sant:) Så¨artig Lillesøs har fått strikkegener fra deg:)

Varm klem fra Trine:)

siri ore elle sa...

Hei på deg!
For noen flotte bilder!! Liker så godt den grønne puten, det superfine grønne vatteppet og kakeboksen!! Så fint!!

Fin torsdag til deg!!

Klem

MøbelPøbel sa...

DEILIGE grønne detaljer! Disse bildene koste jeg meg skikkelig med!
..Og den kaninen skal jeg lete etter neste gang jeg er i byen:)

Neste måned? Jeg?..Hihi;) Spennende;)

Lisette sa...

Lekkert bidrag, med mange fine grønne detaljer. Likte godt sopesettet i grønt og den fin fargerike lappeputa;)

Skjerstad sa...

Så mye fint i grønt :)
Jeg liker så godt den puta dere har på kjøkkenet,vatteppet og den søte kaninen !

Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg :) 40 er topp !

Klemmer fra Janne

Marlene sa...

Heisann! :)
Glad jeg fant deg via urørt. Så mye fint å se her inne hos deg. Du lager kjempemye lekkert! :)

Gleder meg til å komme tilbake! klem

Maria sa...

Härliga gröna hörn!

Jag vet inte om keramikern Marie-Louise skickar till Norge, men maila gärna henne och fråga. Mailadress finns på sidan som jag länkar till.

sa...

Knallfint bidrag!
Så gøy å finne blogger fra Bergen ;) Jeg vil følge deg videre :)
Ønsker deg en herlig helg ♥
Vil du vinne boligdrøm abonnement kan du prøve lykken inne hos meg :)
Klem Anette

Tine i Rosablokken sa...

Så mye fint i grønt! Jeg blir så glad av å lese innleggene dine for du virker som en utrolig bra person :)))

Grannyswap hørtes morsomt ut, håper det skjer igjen da vil jeg være med :)

Tine i Rosablokken sa...

Så mye fint i grønt! Jeg blir så glad av å lese innleggene dine for du virker som en utrolig bra person :)))

Grannyswap hørtes morsomt ut, håper det skjer igjen da vil jeg være med :)

Related Posts with Thumbnails